Harry Koene

Mijn foto
Netherlands
Fietsfreak, mooi-weer fietser. Liefst bergop, maar op vlakke beter. Zelfbenoemd EPO-kenner

maandag 31 augustus 2009

Sterven op het Plateau

2007, Rasmussen en Contador. Op de laatste paar kilometers van de klim naar Plateau de Beille vallen ze elkaar om de beurt aan. Ik kon me daar gisteren niet veel bij voorstellen. De klim begon op 97 km met een stuk van 14 %. Ik kreeg herbelevingen van de laatste Alpe d'Huez beklimming, toen ik huilend op de fiets zat. Al na 1 km moest ik Maarten en Emile laten gaan en sloeg de kramp toe. De kilometerteller zakte af en toe onder de 10. Maar, zoals ik van Rob Dee geleerd heb: afstappen zit er niet bij (als een mogelijke optie). Verder zwoegen. Na 10 km werd het iets beter en werden de rekensommen (hoe laat ben ik boven?) iets gunstiger. Op de top had ik (slechts) 3 minuten verloren, dus ik was niet de enige met pijn. In de afdaling 2 minuten gewonnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten