Harry Koene

Mijn foto
Netherlands
Fietsfreak, mooi-weer fietser. Liefst bergop, maar op vlakke beter. Zelfbenoemd EPO-kenner

vrijdag 21 augustus 2009

het gootje


Gewone stervelingen verstaan onder het 'gootje' vaak het teveel aan stof hoog in de rug van een man met een slecht zittend pak. Wielrenners hebben een ander gootje. Het gootje ontstaat als de conditie sterk is, de benen glad geschoren zijn en de wielrenner klaar is voor zijn eerste overwinning. Het gootje is te zien bij de binnenkant van beide enkels en soms - bij zeer sterke benen - aan de buitenkant van de bovenbenen.
Vandaag zag ik bij mijn enkels ook een gootje. Zeven dagen voor vertrek naar de Pyreneeen heb ik een gootje. Eindelijk. Na jaren van vettigheid en het achterblijven van de afdruk van sokelastiek in mijn onderbenen ben ik eindelijk klaar voor serieuze beklimmingen.
Hierboven het gootje van Jan Ullrich. Goed kijken. Prachtig...

Volgend onderwerp: de definitie van definitie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten