Harry Koene

Mijn foto
Netherlands
Fietsfreak, mooi-weer fietser. Liefst bergop, maar op vlakke beter. Zelfbenoemd EPO-kenner

woensdag 9 september 2009

Afkicken...

Sinds vrijdag niet meer op de fiets gezeten. Zondag nog wel even alle smurrie van de Aubisque-afdaling verwijderd, maar de fiets staat sindsdien in de berging. Mijn handen vertonen de gevolgen van het hoge aantal fietsuren, de handschoen- en horlogerandjes. Intussen genieten de benen van de weelderige rust. Ze protesteren nog steeds wanneer ik een trap oploop, hoewel het 'volle gevoel' minder hevig is dan zaterdag en zondag. Nog een paar dagen, schat ik, dan zullen ze wel weer wat rondjes willen gaan draaien.

Hoe behoud ik de opgedane conditie? Heb ik uberhaupt wel conditie opgebouwd, of ben ik alleen maar met sloopwerk bezig geweest? Die laatste mogelijkheid lijkt nu nog steeds het meest waarschijnlijk, maar ik hou me vast aan de hogere trainingskunde (superinspanning gevolgd door supercompensatie geeft toename kracht).

Ik heb een nieuw doel nodig. De volgende 'bergweek' gaat mogelijk pas over 2 jaar plaatsvinden. Het jaarlijkse Paasweekend is een optie. Zou ik de opgedane klimkilometers kunnen gebruiken om dan de stenen uit de straat te rijden? De sterkste-man competitie (www.desterksteman.nl) is een andere mogelijkheid, hoewel ik niet verwacht dat mijn loopcapaciteiten in de afgelopen week zijn verbeterd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten